Industrijski tir je tir, ki se uporablja za prevoz blaga ali oseb in ni sestavni del železniškega sistema. Cepno oziroma priključno kretnico industrijskega tira in tudi cepišče v celoti v imenu in za račun upravljavca oziroma lastnika industrijskega tira vzdržuje upravljavec JŽI. Stroške vgradnje, vzdrževanja in ukinitve cepišča in naprav, ki omogočajo varno delovanje cepišča industrijskega tira, ter vse druge stroške, povezane s cepiščem, nosi lastnik oziroma upravljavec industrijskega tira.

V primeru ukinitve cepišča industrijskega tira stroške vzpostavitve normalnih pogojev za odvijanje železniškega prometa nosi upravljavec oziroma lastnik industrijskega tira.

Medsebojna razmerja v zvezi z vgradnjo, vzdrževanjem in ukinitvijo cepišča industrijskega tira se urejajo s pogodbo med upravljavcem JŽI in lastnikom oziroma upravljavcem industrijskega tira.

Skladno z določili Zakona o varnosti v železniškem prometu ZVZeIP (Uradni list RS št. 30/2018 in št. 54/2021) mora biti za vsak industrijski tir izdelan poslovnik, s katerim se natančneje predpišejo postopki in obveznosti lastnika industrijskega tira ter sodelovanje z upravljavcem JŽI in/ali prevoznikom pri uporabi industrijskega tira. 

Izpolnjevanje zahtev in postopkov, ki so bistveni za zagotovitev varnega obratovanja železniškega prometa na industrijskih tirih, v povezavi z javno železniško infrastrukturo ( v nadaljevanju JŽI )  je opredeljeno v ˝925-DN41 Delovno navodilo o zagotovitvi varnega obratovanja železniškega prometa na industrijskih tirih v povezavi z JŽI˝. Z navedenim delovnim navodilom so opredeljeni postopki in obveznosti lastnika ali upravljavca industrijskega tira ter sodelovanje z upravljavcem javne železniške infrastrukture, med drugim tudi izdaje soglasja in postopki potrjevanja vsebin Poslovnika na industrijskem tiru, ki mora biti izdelan v skladu z zahtevami Zakona o varnosti v železniškem prometu in Prometnega pravilnika, ter sodelovanje s prevoznikom pri uporabi oz. oskrbovanju industrijskega tira.

Poslovnik ali poslovni red industrijskega tira izdela lastnik oziroma upravljavec industrijskega tira z vključenimi najmanj naslednjimi poglavji:

  1. Splošne določbe
  2. Opis tirov in naprav
  3. Organizacija premikalnega dela
  4. Vzdrževanje industrijskega tira, naprav na njem ter nadzor nad stanjem
  5. Izredni dogodki na industrijskem tiru
  6. Končne določbe
  7. Priloge (sheme industrijskega tira in ostala specifična navodila)
  8. Zdravstveni pogoji in strokovna usposobljenost delavcev, ki opravljajo varnostno kritične naloge na industrijskem tiru.

Če tirna vozila prehajajo z industrijskega tira na JŽI in obratno, mora glede na zahteve 92. člena Zakona o varnosti v železniškem prometu- ZVZeIP (Uradni list RS št. 30/2018 in št. 54/2021) upravljavec JŽI dati soglasje k tistemu delu poslovnika, ki se tiče JŽI.

V primeru, da premik tirnih vozil opravljajo delavci, ki opravljajo varnostno kritične naloge na industrijskem tiru z lastnimi vozili na območje JŽI, upravljavec JŽI v cilju zagotovitve upravljanja z varnostjo v lastnem sistemu varnega upravljanja določi pogoje opravljanja premika in območje na JŽI, po katerem lahko delavci, ki opravljajo varnostno kritične naloge industrijskega tira, ta premik opravljajo.